Hurtigbåten «MS Bre» skal operere i to viktige roller for Brim Explorer og Norled i Bodø 

Den nye hybrid-elektriske karbonfiberbåten skal brukast både som sightseeingbåt og som reservefartøy på sambandet Bodø-Væran og Bodø-Gildeskål

– Å balansere komfort og utsikt for passasjerane på sightseeing, samtidig som fartøyet oppfyller høg fart og effektivitet i hurtigbåtsamband, har stilt store krav til design og ingeniørkompetanse.

Det seier, Tor Øyvin Aa, dagleg leiar i Brødrene Aa.

Testa kompetanse og kreativitet

Aa fortel at det har vore utfordrande å bygge eit fartøy som skal operere i to vidt forskjellige roller.  

– Gjennom tett samarbeid med kundane, Brim Explorer og Norled, samt Sjøfartsdirektoratet og klasseselskapet Bureau Veritas, har vi klart å finne løysingar som oppfyller alle krav. Dette prosjektet har verkeleg testa vår kompetanse og kreativitet, men resultatet viser kva vi er i stand til å oppnå gjennom samarbeid og høg teknisk ekspertise.

I tillegg til å vere sightseeingbåt er «MS Bre» reservebåt for Norled i rutene til Gildeskål og Væran.

«MS Bre» sin dobbeltfunksjon vil vere berekraftig både kva gjeld økonomi og miljø. Foto: Brødrene Aa/Romvesen. 

Skreddarsydd fartøy

MS Bre er designa som eit moderne og universelt utforma fartøy med god passasjerkomfort og panoramavindauge for optimal utsikt under sightseeng-operasjonar.

– Samtidig har fartøyet praktiske løsninger som kran og lasterom for å kunne frakte både gods og passasjerer i hurtigbåtrutene ut fra Bodø, forklarer Aa.

– Skroget er utvikla av  Wave Propulsion. Undervannslinjene er dei same som på tidlegare Brim-båtar, men her er skroget tilpassa tøffare sjøforhold med nytt baug-design og høgare fribordshøgde.

Fartøyet har batterikapasitet på 1,1MWh og 2x1000kW elektriske motorar fra Brim Tech. I tillegg er det installert rekkeviddeforlengere av typen Scania DI16.

Brim Tech- elektromotorar

Dei elektriske framdriftsmotorane i «MS Bre» er utvikla av dotterselskapet til Brim Explorer; Brim Tech. Selskapet skildrar teknologien som banebrytande i effektivitet og vekt, to essensielle parameter for å oppnå elektrifisering av hurtigbåtar.

– Elektromotorane gir 1000 kw direkte kopla til probellakslingane utan gir. Det gir lågare vekt, høgare fart og lengre rekkevidde enn samanliknbare løysingar. I tillegg er motorløysinga tilnærma vedlikehaldsfri, noko som gir vesentleg rimelegare drift, uttalar Espen Larsen-Hakkebo, teknisk sjef i Brim Explorer til Skipsrevyen.

“MS Bre” er det femte og teknologisk mest avanserte fartøyet til Brim Explorer. Skipet har heimehavn i Bodø, der det blei døypt av Halfdan Sivertsen 17.august.

 

Tekniske fakta om «MS Bre»

  • Passasjerkapasitet: 130 pax

  • Lengde i vannlinje: 23,9 m

  • Toppfart: 30 knop

  • Sertifisert som hurtigbåt etter HSC koden med Klasse fra Beurau Veritas.

  • Innovativt elektrisk framdriftssystem med elektrisk high-torque motor fra Brim-tech.

  • Batterikapasitet: 1,1MWh

  • Elektrisk Integrator: Haf Power Solutions AS

  • Skrogdesign er utviklet av Wave Propulsion

Gasta Design

Vi skaper lønnsame nettsider basert på Squarespace, og utviklar gjerne din visuelle identitet eller hjelper deg med digital markedsføring.

https://www.gasta.no/
Previous
Previous

Studentar byggjer autonom båt for å bekjempe plastforureining på havbotn

Next
Next

– Får heile tida utforda meg på spennande prosjekt